Geoplin pokrovitelj Delovih podjetniških zvezd 2017
Medijska hiša Delo se je letos, po več letih izdaje posebne časopisne priloge Podjetniške zvezde konec leta, odločila za nadgraditev projekta, v okviru katerega je v večmesečnem obdobju predstavila dvajset nominiranih malih in srednjih podjetij, ki so po izboru uredništva Dela podjetja prihodnosti, pri tem pa so se oprli tudi na podatke Agencije RS za javnopravne evidence in storitve (Ajpes). Le eno med njimi bo po izboru strokovne komisije prejelo prestižno nagrado Delova podjetniška zvezda leta 2017. Dobitnika Delove podjetniške zvezde 2017 bomo slavnostno razglasili na Delovem poslovnem dogodku leta v četrtek, 19. oktobra 2017, ob 17.30 v kongresnem centru Mons v Ljubljani.
O razlogih za odločitev družbe Geoplin za podporo projektu je za Delo spregovoril Boštjan Napast, predsednik uprave Geoplina.
Zakaj ste se v Geoplinu odločili sprejeti povabilo Dela k projektu Podjetniške zvezde? Kaj želite s sodelovanjem doseči?
Vse, kar spodbuja, motivira in navdihuje gospodarstvo in podjetništvo, je vredno vsakršne podpore. Podpora in navdih pa sta še posebej pomembna v malih in srednjih podjetjih. Ponosni smo, da lahko delimo del te navdihujoče zgodbe.
Ocenjujete, da imajo mala in srednje velika podjetja v Sloveniji dovolj podpore v poslovnem okolju in s strani države?
Podjetništvo postaja vedno večji in relevantnejši del gospodarstva, ne samo v Sloveniji. In delež tega se bo na globalni ravni samo nadaljeval. Prav je, da se tega zavedamo ter temu dajemo še več spodbud in pozornosti, tako na normativnih kot tudi na izvedbenih ravneh. Tudi na ravni gospodarskega oz. podjetniškega sodelovanja.
Če bi morali izbrati 3 stvari, ki jih moramo Slovenci spremeniti, da bi bila naša podjetja bolj uspešna, katere bi bile?
Zelo pomembna je vloga države, ki mora zagotavljati stabilno in spodbudno okolje za razvoj in investicije. Ampak nobena gospodarska politika in spodbude ne morejo narediti preboja, če zavedanje o uspehu in motivaciji ne obstaja v samem podjetju. Kaj je tisto, k čemur mora stremeti sleherno podjetje? Ciljna usmerjenost, dinamičnost, pogum in ekipa, ki medsebojno sodeluje in ustvarja spremembe ter s tem omogoča razvoj. V Sloveniji imamo že kar nekaj izjemno uspešnih podjetij. In če pogledamo njih, povsod najdemo te lastnosti in vrednote.
So v Sloveniji plodna tla za rojstvo novih poslovnih zvezd? Če da, je to posledica gospodarske rasti ali nekih temeljnih sprememb?
So. Kar dokazujejo mnogi naši podjetniki, ki so na svojem področju uspeli tudi v svetu. In ta podjetja so uspevala tudi v gospodarski krizi. Gospodarska rast seveda »olajša« splošni uspeh gospodarstva, vendar se uspeh začne v samem podjetju, njegovi strategiji, ciljni usmerjenosti, pogumu in ljudeh. In tega v Sloveniji ne manjka.
Kako Geoplin ohranja konkurenčno prednost? Kaj se lahko od vas naučijo manjša podjetja, ki se še prebijajo na trg?
V Geoplinu sledimo sodobnim trendom, se prilagajamo individualnim zahtevam naših naročnikov, smo ekološko ozaveščeni in spodbujamo alternativno rabo energije. Vse to pa izhaja iz premišljene in načrtovane strategije, usmerjenih ciljev ter ekipe, ki ustvarja spremembe in dodano vrednost.